PROGRAMI ODOBRENI OD MINISTARSTVA (VERIFICIRANI PROGRAMI)
Program obrazovanja za stjecanje djelomične kvalifikacije knjigovođa/ knjigovotkinja provodi se redovitom nastavom u trajanju od 350 sati, uz mogućnost izvođenja teorijskog dijela programa putem online prijenosa u stvarnom vremenu putem aplikacija za virtualno učenje (vođeni proces učenja i poučavanja), a učenje temeljeno na radu isključivo uživo, u specijaliziranim učionicama i/ili kod poslodavaca (u knjigovodstvenim servisima) s kojim Ustanova ima sklopljeni ugovor o suradnji.
Ishodi učenja ostvaruju se dijelom vođenim procesom učenja i poučavanja u trajanju od 85 sati, dijelom učenjem temeljenim na radu u trajanju od 140 sata, a dijelom samostalnim aktivnostima polaznika, u trajanju od 125 sati.
Učenje temeljeno na radu obuhvaća rješavanje problemskih situacija i izvršenje konkretnih radnih zadaća u simuliranim ili stvarnim uvjetima uz korištenje knjigovodstvenog softvera.
Uvjet za upis u program: cjelovita kvalifikacija na razini 4.2 – završena minimalno četverogodišnja srednja škola
Kompetencije koje se programom stječu:
- provjeriti ispravnost zaprimljene dokumentacije (likvidatura) ovisno o sklopljenom ugovoru s klijentom
- provoditi popis imovine i obveza te usklađivanje dobivenih podataka sa stvarnim podacima
- voditi blagajnički izvještaj, odgovarati za točnost blagajne i knjižiti u financijskom računovodstvu
- obračunavati i refundirati troškove po putnim nalozima
- zaprimiti i evidentirati ulazne račune u knjizi ulaznih računa
- izračunavati cijene zaliha
- izrađivati kalkulacije po nalogu
- obračunavati amortizaciju
- provesti knjiženja na osnovu knjigovodstvenih isprava te obrađivanje knjigovodstvenih i računovodstvenih podatka
- obavljati usklađivanja stanja imovine, potraživanja i obveza
- obračunavati i isplaćivati plaće i ostale naknade zaposlenicima
- ažurirati izvještaje u aplikacijama
- izrađivati podlogu za redovna izvješća ili izvješća po nalogu za unutarnje i vanjske korisnike te nadležne institucije
- komunicirati s poslovnim partnerima u svojem području/djelokrugu rada u skladu s etičkim kodeksom svoje organizacije i pravilima poslovnih partnera
- poštivati standarde u zaštiti i čuvanju povjerljivih podataka u svojem području rada, kao i osobnih podataka stranaka, klijenata, kupaca, dobavljača i poslovnih partnera
Program obrazovanja za stjecanje djelomične kvalifikacije Asistent za upravljanje projektima/Asistentica za upravljanje projektima provodi se redovitom nastavnom u trajanju od 350 sati, putem online prijenosa u stvarnom vremenu koristeći aplikacije za virtualno učenje (vođeni proces učenja i poučavanja), a učenje temeljeno na radu isključivo uživo, u specijaliziranim učiniocima i/ili kod poslodavaca s kojim Ustanova ima sklopljeni ugovor o suradnji.
Ishodi učenja ostvaruju se dijelom vođenim procesom učenja i poučavanja u trajanju od 102 sata, dijelom učenjem temeljenim na radu u trajanju od 118 sati, a dijelom samostalnim aktivnostima polaznika, u trajanju od 130 sati.
Učenje temeljeno na radu obuhvaća rješavanje problemskih situacija i izvršenje konkretnih radnih zadaća u simuliranim uvjetima. Kod polaznika se potiče razvijanje samostalnosti i odgovornosti u izvršenju radnih zadaća kao i razvijanje suradničkih odnosa s ostalim sudionicima u zajedničkom radu te stvaranje budućih kvalitetnih poslovnih odnosa.
Uvjet za upis u program: cjelovita kvalifikacija na razini 4.2 – završena minimalno četverogodišnja srednja škola
Kompetencije koje se programom stječu:
- sudjelovati u planiranju i provedbi projektnih aktivnosti u narednom periodu/izvještajnom razdoblju
- planirati izradu potrebne dokumentacije vezanu uz projektne aktivnosti prema fazama projektnog prijedloga u svom području/djelokrugu rada
- odabirati načine komunikacije sa svim dionicima pri organizaciji rada, izvođenju poslovnih/projektnih aktivnosti i rješavanju problema
- osiguravati vidljivost projekta sukladno pravilima
- sudjelovati u praćenju troškova i osiguravanju likvidnosti u svim fazama projekta
- upravljati e-dokumentima u cilju pružanja administrativne podrške pri upravljanju projektom
- sudjelovati u izradi izvješća o postignutim mjerljivim ishodima projekta i ostvarenosti projektnih ciljeva
- identificirati faze provedbe projekta, svrhu, cilj i mjerljive ishode projekta
- sudjelovati u izradi projektnog prijedloga/projektne prijave za klijente (poduzetnike)
- provoditi propisane normativne akte, procedure i standarde u poslovanju u svojem području/djelokrugu rada
Program obrazovanja za stjecanje mikrokvalifikacije uporaba informacijskih tehnologija u uredskom poslovanju provodi se redovitom nastavom u trajanju od 150 sati, uz mogućnost izvođenja teorijskog dijela programa putem online prijenosa u stvarnom vremenu.
Ishodi učenja ostvaruju se dijelom vođenim procesom učenja i poučavanja u trajanju od 35 sati, dijelom učenjem temeljenim na radu u trajanju od 75 sati te dijelom samostalnim aktivnostima
polaznika, u trajanju od 40 sati.
Učenje temeljeno na radu podrazumijeva rješavanje problemskih situacija i izvršenje konkretnih radnih zadaća u simuliranim uvjetima.
Uvjet za upis: cjelovita kvalifikacija na razini 4.1 – minimalno završena trogodišnja srednja škola
Kompetencije koje se programom stječu:
- primjenjivati osnovna načela i princip rada poslovnih aplikacija važnih za poslovanje malih i srednjih poduzeća
- koristiti poslovne aplikacije za upravljanje dokumentima / zapisima
- koristiti elektroničke aplikacije državne i javne uprave u cilju e-poslovanja i komunikacije s tijelima državne uprave
- koristiti proračunske tablice u poslovanju malih i srednjih poduzeća
- predlagati mogućnosti unapređenja postojećeg informacijsko-komunikacijskog rješenja u poslovanju malih i srednjih poduzeća
- provoditi informacijsku sigurnost u poslovanju malih i srednjih poduzeća
- organizirati datoteke i dokumente u poslovanju malih i srednjih poduzeća
- doprinositi zaštiti okoliša racionalnim korištenjem uredskog materijala
- zbrinjavati uredski otpad sukladno zakonskim propisima
- primjenjivati ergonomska načela u uredskom poslovanju
Program obrazovanja za stjecanje mikrokvalifikacije gospodarenje otpadom provodi se redovitom nastavom u trajanju od 75 sati, uz mogućnost izvođenja teorijskog dijela nastave putem online prijenosa u stvarnom vremenu (u slučaju da ustanova posjeduje materijalne uvijete za izvođenje online nastave).
Ishodi učenja ostvaruju se dijelom vođenim procesom učenja u ustanovi, u trajanju od 33 sata, dijelom učenjem temeljenim na radu u trajanju od 30 sati, a dijelom samostalnim aktivnostima polaznika, u trajanju od 12 sati.
Učenje temeljeno na radu odvija se u specijaliziranoj učionici i specijaliziranoj informatičkoj učionici gdje se izvode simulacije stvarnih problemskih situacija, kao i u prostorima poslodavaca, reciklažnim dvorištima, deponijama otpada i uredskim prostorima.
Uvjet za upis u program: cjelovita kvalifikacija na razini 1 – završena osnovna škola
Kompetencije koje se programom stječu:
- Definirati pojmove, načela, ciljeve i strateške dokumente održivog gospodarenja otpadom
- Kategorizirati otpad po ključnim brojevima
- Voditi propisanu dokumentaciju otpadnih i opasnih tvari sukladno zakonskim propisima
- Interpretirati dokumentaciju potrebnu za obavljanje djelatnosti gospodarenja otpadom
- Identificirati vrstu otpada i posebne kategorije otpada
- Primijeniti postupke skladištenja otpada po kategoriji, svojstvima i agregatnom stanju sukladno zakonskoj regulativi
Program obrazovanja za stjecanje mikrokvalifikacije internetski marketing i brendiranje provodi se redovitom nastavom u trajanju od 225 sati, uz mogućnost izvođenja programa na daljinu u realnom vremenu.
Ishodi učenja ostvaruju se dijelom vođenim procesom učenja i poučavanja u trajanju od 77 sati, dijelom učenjem temeljenom na radu u trajanju od 84 sata, a dijelom samostalnim aktivnostima polaznika u trajanju od 64 sata.
Učenje temeljeno na radu obuhvaća rješavanje problemskih situacija i izvršenje konkretnih radnih zadaća u simuliranim uvjetima.
Uvjet za upis u program: cjelovita kvalifikacija na razini 4.2 – završena minimalno četverogodišnja srednja škola
Kompetencije koje se programom stječu:
- razlikovati specifičnosti kanala digitalnog marketinga
- odrediti pravilnu društvenu mrežu ovisno o proizvodu i/ili usluzi
- pripremiti ključnu informaciju u obliku sažete vijesti koju treba objaviti i/ili dijeliti
- izraditi oglas u skladu s različitim kanalima digitalnog marketinga
- pratiti učinak oglašavanja
- stvoriti uvid u poziciju konkurentskih proizvoda/usluga u odnosu na vlastite proizvode/usluge
- pisano i usmeno komunicirati slijedeći poslovne standarde u pisanoj i usmenoj komunikaciji
- voditi pregovore u skladu s poslovnim bontonom i pravilima poslovne komunikacije
- samostalno koristiti suvremene informatičke alate za obradu tablica, teksta i prezentacija
Cvjećar najčešće radi u zatvorenim prostorima – cvjećarnicama. Postoji mogućnost rada i na otvorenom ili u staklenicima/plastenicima, pri čemu je osoba izložena vremenskim uvjetima, a u staklenicima/plastenicima vlazi i temperaturnim odstupanjima. Cvjećar izrađuje bukete, vijence i aranžmane od cvijeća, zbog čega se mora koristiti tehničkim pomagalima, dekorativnim dodacima i raznim elementima oblikovanja cvjetnog aranžmana. S obzirom da su zadaće cvjećara, osim opskrbe lončanicama, aranžmanima te rezanim cvijećem, i pripremanje sjetve te svakodnevna briga o cvijeću i ukrasnom bilju, cvjećari su svakodnevno izloženi utjecajima vode i zemlje.
Uvjeti za upis u program: najmanje završena osnovna škola, navršenih 18 godina života, liječničko uvjerenje o zdravstvenoj sposobnosti za obavljanje poslova cvjećara – aranžera
Kompetencije koje se programom stječu:
- Razlikovati vrste cvijeća i zelenila za aranžiranje
- Koristiti odgovarajuće postupke u uzgoju, razmnožavanju i njezi cvijeća
- Koristiti odgovarajuće materijale, alate i pomagala za cvjećarsko – aranžerske poslove na stručan i siguran način
- Izrađivati cvjetne aranžmane i prigodne dekoracije za različite namjene
- Sudjelovati pri uređenju interijera s cvjetnim dekoracijama ili aranžmanima
- Komunicirati s kupcima i dobavljačima na primjeren način
- Primijeniti pravila zaštite na radu, zaštite od požara i pružanja prve pomoći
Gerntodomaćice/gerontodomaćini skrbe o socijalnim potrebama starih i nemoćnih osoba koje su funkcionalno onesposobljene brinuti same o sebi. Uvjet za upis je navršenih 18 godina, završena osnovna škola te zdravstvena sposobnost za obavljanje poslova gerontodomaćice.
Polazniku/ci koji/a uspješno završi program izdaje se uvjerenje o osposobljavanju. Program osposobljavanja se upisuje u e-radnu knjižicu.
Trajanje programa je 160 sati, od čega je 81 sat praktične nastave.
Program osposobljavanja u trajanju od 500 sati, od čega 280 sati radne prakse u odgovarajućoj ustanovi. Po završetku programa i pristupanju završnoj provjeri znanja (pred povjerenstvom), polaznik stječe uvjerenje o osposobljavanju koje je javna isprava, te se upisuje u radnu knjižicu.
Teoretska nastava izvodi se u učionici POU Križevci, dok se praktične vježbe i radna praksa izvode u ustanovi s kojom POU Križevci ima ugovor o izvođenju prakse. U program se mogu upisati kandidati koji imaju završenu osnovnu školu, opću radnu spobnost, te su punoljetni.
Trajanje programa osposobljavanja: 150 sati
Uvjet za upis: najmanje završena osnovna škola, navršenih 18 godina života, vozačka dozvola odgovarajuće kategorije, liječničko uvjerenje o zdravstvenoj sposobnosti za obavljanje poslova uzgajivača povrća
Kompetencije koje se programom stječu:
- Odabrati povrćarske kulture za uzgoj
- Razlikovati agroekološke uvjete za povrćarsku proizvodnju
- Primijeniti biljno-uzgojne zahvate u povrćarskoj proizvodnji
- Provoditi sjetvu-sadnju povrćarskih kultura
- Provoditi mjere njege i gnojidbe prema zahtjevima pojedine kulture
- Prepoznati bolesti i štetnike povrćarskih kultura i primijeniti odgovarajuće mjere zaštite
- Odrediti zrelost plodova, vrijeme berbe prema cilju proizvodnje, sortiranje i pakiranje, uskladištenje i transport povrćarskih proizvoda
- Rukovati strojevima i opremom u povrćarstvu na stručan i siguran način
- Primijeniti pravila zaštite na radu, zaštite od požara i pružanje prve pomoći
Trajanje programa osposobljavanja: 160 sati
Uvjet za upis: najmanje završena osnovna škola, navršenih 18 godina života, vozačka dozvola odgovarajuće kategorije, liječničko uvjerenje o zdravstvenoj sposobnosti za obavljanje poslova uzgajivača voća
Kompetencije koje se programom stječu:
- Odabrati i planirati vrste i sorte voćaka za uzgoj s obzirom na okruženje i uvjete uzgoja,
- Pripremiti tlo za sadnju voćaka i podizanje voćnjaka
- Razlikovati, odabrati i koristiti odgovarajuće postupke u uzgoju, berbi i skladištenju voća,
- Rukovati traktorom te priključiti i poslužiti traktorske radne priključke na siguran način
- Izabrati i koristiti alate, uređaje i strojeve pri radu u voćnjaku na ispravan način,
- Prepoznati i suzbijati bolesti, štetnike i korove u voćnjaku uz primjenu potrebnih mjera zaštite,
- Provoditi higijenske mjere pri uzgoju voća,
- Primijeniti pravilne postupke ambalažiranja, transporta, isporuke i prodaje voća te izvesti kalkulaciju proizvodnje
- Primijeniti mjere zaštite na radu te provoditi zbrinjavanje otpadnih tvari na pravilan način.
Trajanje programa osposobljavanja: 160 sati
Uvjet za upis: najmanje završena osnovna škola, navršenih 18 godina života, liječničko uvjerenje o zdravstvenoj sposobnosti za obavljanje poslova uzgajivača i prerađivača ljekovitog, aromatičnog i začinskog bilja.
Kompetencije koje se programom stječu:
- Definirati gospodarski značaj uzgoja i prerade začinskog, aromatičnog i ljekovitog bilja.
- Razlikovati vrste, svojstva i primjenu začinskog, aromatičnog i ljekovitog bilja.
- Odabrati i primijeniti odgovarajuće postupke u uzgoju, berbi te preradi začinskog, aromatičnog i ljekovitog bilja.
- Provoditi odgovarajuće agrotehničke mjere i zahvate u uzgoju, ishrani i njezi bilja.
- Prepoznati simptome bolesti bilja te primijeniti odgovarajuće mjere i sredstva za suzbijanje bolesti, štetnika i korova.
- Pripremiti i koristiti pribor, opremu i uređaje za uzgoj i preradu začinskog, aromatičnog i ljekovitog bilja na pravilan i siguran način.
- Primijeniti odgovarajuće mjere i zaštitna sredstva u skladu s propisima zaštite na radu te provoditi pravilne postupke u slučaju požara i pružanja osnovne prve pomoći.
Pomoćnik u nastavi je osoba koja učeniku s teškoćama u redovnoj odgojno-obrazovnoj ustanovi pruža neposrednu potporu te surađuje s nastavnicima. Uvjet za upis je minimalno završena četverogodišnja srednja škola, potvrda o nekažnjavanju, zdravstvena sposobnost za obavljanje poslova pomoćnika u nastavi te poznavanje osnova rada na računalu.
Polazniku/ci koji/a uspješno završi program izdaje se uvjerenje o osposobljavanju. Program osposobljavanja se upisuje u e-radnu knjižicu. Trajanje programa je 218 sati, od čega je 90 sati teorijske nastave, 24 sata vježbi i 104 sata praktične nastave u školi.